Het TLC-model is een managementmodel dat gebruikt wordt bij internetmarketing. TLC staat voor: Techniek, Links en Content. Het is een methode die wordt gebruikt om SEO-strategie vorm te geven.
SEO, oftewel search engine marketing, is de kunst om hoog in de zoekresultaten van zoekmachines te komen. Door de techniek van de website te verbeteren, bijvoorbeeld door ervoor te zorgen dat hij snel laadt en weinig tot geen fouten bevat, zullen zoekmachines zoals Google en Bing je website beter waarderen en hoger in de resultaten tonen. Zo krijg je als website een voorsprong op websites die hun techniek niet op orde hebben.
Links is de tweede factor uit het TLC-model. Hoe meer kwalitatieve websites naar jouw website linken, hoe hoger je website in de zoekresultaten zal komen.
De de laatste factor gaat is Content. Kwalitatieve content die over een het zoekwoord gaat waarop je gevonden wil worden is het derde, essentiele onderdeel van een SEO-strategie.
Ga jij ook aan de slag met SEO? Overweeg dan ook het TLC-model toe te passen.