Marketingmodellen vind je hier. Wij hebben alle belangrijkste marketing modellen en frameworks voor jou op een rij gezet.
Welke marketing modellen en frameworks behandelen we:
- AIDA-model – Dit klassieke model verklaart het aankoopproces van een consument of bedrijf.
- BCG-matrix – Het bekende marketing model om het product-portfolio van een bedrijf te analyseren.
- Confrontatiematrix – De methode om de SWOT analyse om te zetten in strategie.
- Marketingmix – De marketingmix is een model waarmee je eenvoudig de propositie van een product kan definiëren.
- Online marketing mix – Bepaal aan de hand van dit marketingmodel welke online kanalen voor jouw bedrijf het best zijn om te gebruiken.
- Paid, owned & earned media – Online media zijn te verdelen in drie categorieën.
- Product lifecycle – Het model om te bepalen of je in marketing van een product moet investeren of niet.
- SWOT-analyse – De analysetool om de sterktes en zwaktes van een bedrijf te analyseren.
- Zes beïnvloedingsstrategieën Cialdini – Dit model geeft zes strategieën waarmee je mensen kan beïnvloeden.
- 5 niveaus van klantgerichtheid
Bekijk ook de rest van de website om de andere managementmodellen te bekijken.