CTR

CTR is een online marketing begrip. CTR staat voor Click Trought Rate. Hiermee doelen we op het percentage personen dat op een banner klikt.

Rekenvoorbeeld CTR

De CTR is eenvoudig uit te rekenen. Stel je hebt 1000 bezoekers op je website. Als hiervan 5 mensen op een banner klikken, dan heb je een Click Trough Rate van 0,5 procent (5/1000)*100 = 0,5

Heb je 25000 bezoeker gehad en hebben hier 325 van doorgeklikt, dan is je CTR 1,3% (325 / 25000) x 100 = 1,3%

Wat is een gemiddelde CTR?

Een gemiddelde CTR is natuurlijk moeilijk te geven. Het hangt van heel veel factoren af. Welke factoren hebben er allemaal invloed op de CTR?

  • Hoe goed sluit de advertentie aan bij de doelgroep?
  • Hoe goed is de advertentie? Bevat hij bijvoorbeeld een duidelijke Call to action?
  • Wat is het advertentieformaat? Over het algemeen geldt, hoe groter en vooral hoe breder de banner, hoe hoger de CTR
  • Wat is de positie van de banner? Staat hij boven de vouw, binnen de content, in het rechtermenu of onderaan de pagina?

Je kunt er echter van uitgaan dat een goede implementatie voor een Click Trough Rate van rond de 2 procent moet kunnen zorgen. Maar als een van bovenstaande factoren kan dit zomaar veel lager of juist veel hoger zijn.

Deel eenvoudig met je collega's:
Heeft dit artikel je geholpen? Geef een rating of deel het via social media! Vergeet het ook niet op te nemen in je bronvermelding.
CTR, 0 / 5 (0 votes)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*