CRM-systeem

Een systeem waarmee je CRM bedrijft. CRM staat voor Customer relationship management. Door je (potentiƫle) klanten bij te houden in een CRM-systeem kun je dit gaan managen. In een CRM-systeem kunnen de volgende onderdelen zitten:

  • Contactpersonen (een database met contactgegevens van DMU’s van klanten en prospects)
  • Bedrijven (een database met contactgegevens van bedrijven. Aan deze bedrijven worden weer contactpersonen gekoppeld)
  • Salesfunnel (hierin hou je je prospects bij en wanneer ze voor het laatst benaderd zijn)
  • Contracten of offerte module – als je veel contracten of offertes moet versturen, dan wordt dit vaak geĆÆntegreerd in een CRM-systeem. Door de koppeling worden direct de gegevens die al in het systeem staan in de contracten of offertes geĆÆmporteerd. Je kunt tevens eenvoudig bijhouden welke offertes of contracten verstuurd zijn. Hoeveel offertes en contracten iedere verkoper verstuurd, hoe lang het duurt voordat ze retour komen Ć©n per verkoper zien welk percentage uiteindelijk klant is geworden.
  • Rapportage (hierin hou je deĀ KPI’sĀ van je CRM bij. Bijvoorbeeld percentage prospects dat uiteindelijk klant wordt, of de gemiddelde tijd dat iemand klant blijft)
Deel eenvoudig met je collega's:
Heeft dit artikel je geholpen? Geef een rating of deel het via social media! Vergeet het ook niet op te nemen in je bronvermelding.
CRM-systeem, 5 / 5 (2 votes)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*