Aftersales

Het begrip aftersales houdt in dat je als bedrijf na de verkoop opnieuw contact opneemt met de klant. Aftersales kan verschillende doelen hebben. Denk dan aan:

  • Upselling of cross selling
  • Klanttevredenheid verhogen (in de hoop dat de klant in de toekomst nog iets koopt)
  • Feedback ontvangen (waardoor het product of de dienst verbeterd kan worden)

Aftersales wordt in de B2C markt voornamelijk gedaan bij duurdere producten met hoge marges, zoals auto’s. Je ziet dat bij online marketing er ook steeds meer nadruk op aftersales komt te liggen. Dit komt omdat aftersales grotendeels via e-mail geautomatiseerd kan worden. Het is dus betrekkelijk goedkoop en kan de  klantretentie aanzienlijk verhogen.

Om aftersales gestructureerd te laten verlopen speelt CRM vaak een cruciale rol.

Deel eenvoudig met je collega's:
Heeft dit artikel je geholpen? Geef een rating of deel het via social media! Vergeet het ook niet op te nemen in je bronvermelding.
Aftersales, 5 / 5 (1 votes)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*