Accountable marketing

Het begrip accountable marketing komt uit het 5 niveaus van klantgerichtheid model. Het is volgens Philip Kotler het is het derde niveau van klantgerichtheid dat een bedrijf kan hebben. Bij accountable marketing neemt de verkoper vlak na de verkoop contact op met de klant om navraag te doen of het product aan de verwachtingen voldoet. De verkoper vraag ook om feedback of het product of service nog verbeterd kan worden. Dit helpt het bedrijf het product of service te verbeteren en nog beter te presteren. Accountable marketing zou je ook aftersales kunnen noemen. Tijdens het contactmoment kan upselling of cross selling plaatsvinden. Een voorbeeld uit de B2C markt waar veel accountable marketing plaatsvindt is de autobranche. 

Deel eenvoudig met je collega's:
Heeft dit artikel je geholpen? Geef een rating of deel het via social media! Vergeet het ook niet op te nemen in je bronvermelding.
Accountable marketing, 0 / 5 (0 votes)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*